Om os

Forældreforeningen Brug Folkeskolen har siden 2003 arbejdet for at modvirke og mindske etnisk og social opdeling i københavnske folkeskoler – og for at gøre den lokale distriktsskole til det naturlige førstevalg for flere forældre.

En stor del af vores arbejde går ud på at finde gode metoder og løsninger, som vi er med til at implementere i praksis på de enkelte skoler. I starten foregik indsatsen udelukkende på Nørrebro. Siden da har foreningen samarbejdet med skoler på Amager og i Nordvest og har i dag samarbejde med skoler på Nørrebro, Østerbro og i Sydhavnen.

Den vigtigste drivkraft bag Brug Folkeskolen er den store gruppe af frivillige forældre, der hver dag arbejder for at udbrede de gode historier, skabe et godt forældresamarbejde og tiltrække flere elever rundt om på skolerne.

Folkeskolen er langt bedre end sit rygte – det ved vi, for vi har selv valgt den til vores børn.