
Mange af Københavns folkeskoler rummer en blandet elevsammensætning – både i forhold til etnicitet og socioøkonomiske forhold.
Indsatser for tosprogede elever
Kortlægning og analyse
– See more at: http://www.sfi.dk/rapportoplysninger-4681.aspx?Action=1&NewsId=3425&PID=9267#sthash.CupL2CVC.dpuf
Indsatser for tosprogede elever
Udarbejdet af SFI 2012
Mehmet og modkulturen – en undersøgelse af drenge med etnisk minoritetsbaggrund
Udarbejdet af Rambøll i samarbejde med Simon Calmar Andersen, 2010
Notat vedr. OECD Rapport 2010
Udarbejdet af Undervisningsministeriet, 2010
OECD Reviews of Migrant Education: Denmark
Udarbejdet af OECD, 2010
OECD Thematic Review on Migrant Education
Udarbejdet af OECD, 2010
Rapport om marginaliserede nydanske børn og unge. Regeringens arbejdsgruppe for bedre integration
Udarbejdet af Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration, 2009
Hverdagsliv for 11-årige børn med anden etnisk baggrund end dansk. Resultater fra SFI’s forløbsundersøgelse af årgang 1995
Udarbejdet af SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, 2009
Fædre, sønner, ægtemænd – om maskulinitet og manderoller blandt etniske minoritetsmænd
Udarbejdet af SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, 2007