Hold møder på legepladser

Et legepladsmøde er en uformel sammenkomst for kommende skolebørn og deres forældre. Her kan du som forældreambassadør være med til at udbrede kendskabet til den lokale folkeskole samt skabe relationer og netværk, så skolestarten bliver mere tryg for både børn og forældre.

• Arranger mødet på en legeplads, fx på skolen eller i nærheden af et bestemt boligområde, hvor forældrene taler med hinanden, mens børnene leger.
  • Inviter forældre til børn, der skal starte i det kommende skoleår.
  • Inviter eventuelt også forældre til mindre børn – mange begynder deres overvejelser om valg af skole flere år i forvejen.

Ved legepladsmødet vil en projektleder fra Brug Folkeskolen være til stede og støtte op om skolens forældreambassadører, der står klar til at svare på spørgsmål og fortælle de gode historier om den lokale folkeskole. Ofte vil også skolelederen deltage.